• 1404/09/22 - 08:35
  • - تعداد بازدید : 9
  • - تعداد بازدیدکننده : 9

حضور مدیر روابط عمومی دانشگاه قم در نشست مدیران روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی استان قم

 دکتر مهدی محمدی مدیر روابط عمومی با دکتر خامسیان معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر معاون اول رئیس جمهور و مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان قم به همراه اعضای شورای سیاستگذاری روابط عمومی‌های استان قم با آقای دکتر خامسیان معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر معاون اول رئیس جمهور دیدار و گفتگو کردند.

 در این دیدار ابتدا مدیران روابط‌ عمومی دستگاه‌هایی اجرایی به بیان نارسایی‌ها و مسائل و مشکلات خود پرداختند. دکتر مهدی محمدی مدیر روابط عمومی دانشگاه قم در این نشست عنوان کرد که مساله و مشکل اصلی روابط عمومی‌ها جایگاه روابط عمومی‌ها در چارت تشکیلاتی سازمانها و موسسات می‌باشد و لازم است این جایگاه باز تعریف گردد. معمولا در سازمانها و موسسات روابط عمومی‌ها زیر نظر مدیر حوزه ریاست قرار دارند و حوزه ریاست و حجم کاری آن حوزه شرایطی را پیش میاورد که برای مدیر کل حوزه ریاست روابط عمومی دستگاه در اولویت دوم قرار می‌گیرد.

برای غلبه به این مشکل لازم است روابط عمومی‌ها از حوزه ریاست جدا و مستقیما زیر نظر ریاست انجام وظیفه کنند محمدی مشکل دوم روابط عمومی در سازمان‌ها را سیاست‌زدگی روابط عمومی‌ها عنوان کرد و یادآور شد که روابط عمومی‌ها در سازمان‌ها و موسسات دارای شرح وظایف مشخص و تعریف شده‌ای دارند و برای آنها فرقی نمی‌کند که رئیس سازمان شخص الف باشد و یا شخص ب باشد. این که با عوض شدن هر رئیسی مسولان روابط عمومی نیز عوض می‌شود ضربه سنگینی است که ثبات مدیریتی روابط عمومی‌ها را کوتاه می‌کند و عدم ثبات مدیریتی یک مشکل اساسی است

 محمدی برای دکتر خامسیان پیشنهادهای زیر را ارائه کرد:

 الف) بازنگری در چارت تشکیلاتی روابط عمومی‌ها و تهیه چارت تشکیلاتی جدید متناسب با نیازهای روز و متناسب با شان جایگاه جهاد تبیین مقام معظم رهبری

 ب) ترتیب یک نشست بین متخصصان روابط عمومی‌ها با مسولان سازمان امور اداری و استخدامی و سازمان برنامه بودجه با حضور معاون اول رئیس جمهور

 ج) برنامه‌ریزی جهت دیدار مدیران روابط عمومی‌ها با مقام معظم رهبری

 دکتر خامسیان خاطر نشان کرد: که در طول مدتی که از آغاز فعالیت‌های دولت وفاق سپری شده فعالیت‌های خوبی انجام شده اما متاسفانه مردم از اقدامات انجام شده چندان آگاهی ندارند و این ناشی از تولیدات انبوه در طول روز می‌باشد. این تولید انبوه اخبار باعث می‌شود که میزان انتقال درست اخبار کاهش یابد و هنوز موفق نشدیم روابط عمومی‌ها را از «خدمات محوری به برنامه محوری » تبدیل کنیم در حالی که امروزه موضوع PR یک موضوع تخصصی و احتیاج به نیروهای متخصص خود دارد.

در پایان این نشست مهندس بهنام‌جو استاندار قم نیز به ایراد سخنانی پرداختند و گفتند امروزه با توجه به شرایط پیش آمده بعد از جنا ۱۲ روزه باید بیش از پیش در میدان حاضر باشیم. در این حضور نقش روابط عمومی‌ها بیشتر از قبل می‌باشد. روابط عمومی‌ها با درگیر کردن مردم با برنامه‌ها می‌توانند از ظرفیت مردمی بخوبی استفاده کرده و اثر گذاری برنامه‌ها بیشتر کنند.

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 6156
کلمات کلیدی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید